Nikdy sa nevzdávajte svojich snov, som živým dôkazom toho, že sa plnia!

13.01.2014 10:55

 

 

Dnes vám prinášame rozhovor s Denisou Lalíkovou, donedávna hráčkou HK Púchov, stabilným obranným pilierom kedysi juniorskej a v súčasnosti seniorskej reprezentácie slovenských hokejistiek. Denisa sa do novej sezóny rozhodla odísť zdokonaľovať svoje hokejové schopnosti a zručnosti za veľkú mláku. V súčasnosti je jej druhým domovom súkromná škola Proctor Academy v Andoveri v New Hampshire v USA. Ako sa dokázala s novým prostredím zžiť a ako vníma svoje rozhodnutie si môžete prečítať nižsie v článku.

 

 

Prečo si sa rozhodla stráviť sezónu 2013/2014 v USA?

Rozhodla som sa odísť z viacerých dôvodov, ale hlavným dôvodom bolo rozhodnutie urobiť všetko, čo je v mojich silách, aby som sa zlepšila v hokeji. Tu v Amerike sú na to naozaj skvelé podmienky, v súťaži je vyrovnanosť medzi tímami, čo mi na Slovensku dosť chýbalo.

Za aký tím hrávaš?

Hrávam za moje školské družstvo Proctor Academy a popri tom ešte za klub Islander, ktorý trénuje Digit Murphy. Ona mi pomohla dostať sa do USA, je to skvelá trénerka. Má svojské návyky, tie ju však odlišujú a robia najlepšou trénerkou akú poznám.

Čo bolo po príchode najťažšie?

Ako prvé bolo ťažké vyrovnať sa so zmenou času a hlavne so zmenou jazyka. Už som si na to ale zvykla a nerobí mi to veľký problém.

Aké nové skúsenosti si už počas svojho účinkovania v Proctor Academy získala?

Naučila som sa upratať si veci pred odchodom zo šatne, čo mi vždy robilo veľký problém. :-)

Čo zaujímavé si zažila na hokeji, ale aj mimo neho?

Pomocou hokeja som zažila veľmi veľa zážitkov a spoznala mnoho krajín, do ktorých by som sa inak asi nedostala. Vďaka hokeju som získala aj veľa priateľstiev a spoznala som moju najlepšiu kamarátku Paťu Goreckú.

Ako by si porovnala podmienky pre dievčenský hokej na Slovensku a v USA?

Rozdiel je v samotných tréningoch aj v prístupe trénerov. Ale hlavne samé dievčatá chcú viac trénovať a zlepšovať sa. Pýtajú si dokonca kondičné tréningy naviac, čo bolo pre mňa prekvapením.

Čo by si na záver poradila svojím mladším kolegyniam?

Poradila by som im, aby si určite išli za svojim snom a nevzdávali sa, lebo sny sa plnia a ja som živý dôkaz.