Najdôležitejšie je hrať hokej s radosťou

14.11.2014 17:38

Prinášame aktuálny rozhovor s našou juniorskou legionárkou Andreou Kollovou, ktorá odletela za hokejom až do ďalekej Kanady.

Andrea, sezónu 2014/2015 si sa rozhodla stráviť v Kanade na Ontario Hockey Academy, prečo?
Chcela som skúsiť niečo nové a v tom čase som dostala kontakt na Ontario Hockey Academy. Som veľmi rada že to vyšlo.

Ako hodnostíš svoj tím a spoluhráčky?
Mame skvelý medzinárodný tím. Okrem Kanady mám tiež spoluhráčky z USA , Kórey , Litvy, Nového Zelandu, Nórska , Británie a Nemecka. Myslím si, že je to úžasné, lebo každá hráčka vie prispieť do tímu svojimi skúsenosťami z reprezentácie.



Čo bolo najťažšie po príchode do Kanady?
Chladnička :-).....Nie, fakt, asi najťažšie bolo odlúčenie od rodiny a od mojich psíkov. Samozrejme to, že som prišla do nového prostredia, kde som nikoho nepoznala a tiež iné jedlo. Musela som si zvyknúť aj v novej škole. Je perfektné, že bývam so spoluhráčkami, a preto si lepšie rozumieme aj pri tréningoch a na zápasoch.

Aké nové skúsenosti si získala?
Byť samostatná, upratovať si izbu, spoločnú kúpeľnu, prať si. Taktiež nás v škole učia, ako správne cvičiť, aby sme sa vyhli zraneniu a mali najlepší výkon, čo je veľmi dôležité, Tiež nás učia, ako sa správne stravovať. Každé 3 týždne robíme testy na suchu, aby sme zistili ako napredujeme alebo či mame niečo zmeniť v tréningovom procese. A samozrejme nové herné taktiky a systémy.

Skús porovnať podmienky pre dievčatá na hokej v Ontariu v programe na OHA a na Slovensku napr. v tvojom poslednom klube.
Myslím si že tu máme skvele podmienky, hračky aj tréneri majú záujem na hokejovom rozvoji. Super je, že hráme 6-7 zápasov za víkend čo výrazne prispieva k zlepšeniu herných schopností. Keď to porovnám s tímom, kde som absolvovala letnú prípravu (ŠKP Bratislava), tak si myslím, že aj tam sú dobré podmienky.

Aké boli prvé zápasy? Máš nejaký špeciálny zážitok mimo hokeja?
Prvé zápasy boli pre mna náročné, kedže som bola zvyknutá na iné tempo a na európsky štýl hokeja. No kanadský štýl sa mi veľmi páči. Prvý turnaj sme mali v štáte New York a odohrali sme ho kvalitne. Jedným zo zážitkov bolo, že sme boli fandiť na zápasoch NHL a tiež na hokejových zápasoch ženskej Division 1, čo bolo pre mna veľkou motiváciou. Celoživotný zážitok bol turnaj na Harvarde, kde sme obzerali svetoznámu školu.

Čo by si poradila svojím spoluhráčkam z juniorskej reprezentácie Slovenska?
Najdôležitejšie je hrať hokej s radosťou. A treba byť trpezlivý, lebo poctivým tréningom dosiahneme náše ciele.

Ďakujeme za rozhovor a želáme veľa úspechov!

LK