Čo je jednoduché, pre mňa až také zaujímavé nie je.

03.12.2013 20:17

Nominácia našej najlepšej rozhodkyne Mišky Kúdeľovej na ZOH 2014 v Soči vôbec nebola náhodou. To, že Miška patrí medzi svetovú špičku potvrdzuje svojími výkonmi už niekoľko rokov. Jej oddanosť  a láska k hokeju a rozhodovaniu jej priniesla po rokoch driny a odriekania zaslúženú odmenu v podobe účasti na športovej slávnosti zvanej Olympiáda. To, že ju jej hokejové poslanie naozaj napĺňa, dokazuje jej široký úsmev, ktorý rozdáva pred, počas, aj po každom odpískanom zápase. My vám s našou čerstvou "olympioničkou" prinášame zaujímavý rozhovor. 

 

 

Aké boli prvé pocity keď si sa dozvedela o svojej nominácii na ZOH o Soči?

Uvoľnilo sa zo mňa napätie, ktoré vo mne vzrástlo, keď mi pred tromi mesiacmi IIHF oznámila, že som potenciálnou kandidátkou na olympiádu do Soči. Cítila som zadosťučinenie za všetku energiu a prípravu, ktorú som kedy rozhodovaniu venovala. Uvedomila som si, že to, čo som sa rozhodla začať robiť pred štrnástimi rokmi, bolo správne rozhodnutie :-).

Vieš o tom, že si len druhá rozhodkyňa v histórii Slovenska, ktorej sa dostalo cti pískať pod 5 kruhmi?

Áno viem. Prvou bola Henrieta Hujdušová–Hampl z Košíc, ktorá rozhodovala na olympiáde v roku 2002 v Salt Lake City a rovno finálový zápas USA-CAN!

Aké boli začiatky? Vieme, že ani v ženskom hokeji to nie je jednoduché....

Čo je jednoduché, pre mňa až také zaujímavé nie je. Zo začiatku to bol riadny nápor, aby som to ustála. Mala som však okolo seba mnohých skúsených rozhodcov, ktorí sa mi snažili pomôcť. Vždy som bola otvorená ich radám, či názorom a vedela som, že ma to môže posúvať vpred. Som šťastná, čo do mňa vložili a stále vkladajú :-)

Kto bol tvojim rozhodcovským vzorom?

Jednoznačne Heňa, naša prvá olympionička. Práve v týchto dňoch som si znovu čítala odložený rozhovor s ňou, ktorý mám vystrihnutý ešte z roku 2002, keď sa vrátila z OH. Oči mi vtedy viseli nad článkom a v tichosti som obdivovala čo sa jej podarilo dokázať! V roku 2010, pri príležitosti 20. výročia ženského hokeja v Martine, som sa nemohla dočkať, že ju konečne stretnem naživo. Už vtedy sa mi splnil môj veľký sen – stretla som svoj vzor! Od vtedy sme si prirástli k srdcu. Cítim z jej strany veľkú podporu. Preukazovala mi ju aj počas minuloročných MS v Ottawe. Veľa sme spolu komunikovali a verím, že stále budeme.

Kto mentorom?

Človek, ktorý sa ma doslova ujal hneď na prvom celoslovenskom seminári, ktorého som sa zúčastnila pred jedenástimi rokmi, bola rozhodcovská kolegyňa Majka Zemiaková. Na 20. výročí ženského hokeja v MT som spoznala aj našu prvú slovenskú rozhodkyňu na Slovensku vôbec, ktorou je Evka Moleková. Majku aj Evku vnímam ako skúsené dlhoročné rozhodkyne, ale najmä sú to skvelé osobnosti. Neváhajú mi kedykoľvek pomôcť, usmerniť ak potrebujem poradiť v čomkoľvek. Sú ľuďmi, na ktorých sa môžem vždy spoľahnúť.

Aké zápasy máš najradšej?

Každý jeden zápas. Nech sú to aj štvrtáci, hrajúci v tretine. Som vďačná každej jednej príležitosti byť na ľade a rozhodovať :-)

Aký máš najlepší rozhodcovský zážitok?

Splnil sa mi len nedávno.  Snívala som rozhodovať pred veľkým množstvom divákov. To, že som mohla byť na MS v aréne Ottawy Senators, ktorá ma kapacitu približne 20-tisíc ľudí, mi vyrazilo dych. Mala som to šťastie, že najväčší počet divákov majstrovstiev, vyše 18-tisíc, si prišilo pozrieť práve môj zápas FIN-CAN. Pri pozápasovej hymne som vnímala všetkých tých stojacich ľudí ako spievali hymnu Kanady a mne s prilbou v ruke tiekli po tvári slzy šťastia :-)

Čo by si odkázala dievčatám, ktoré chcú začať?

....dievčatám, ktoré chcú začať rozhodovať? ..aby si pestovali najmä vôľové vlastnosti ako sú cieľavedomosť, vytrvalosť, rozhodnosť, sebaovládanie, húževnatosť či samostatnosť. Je potrebné a dobré byť odolný voči tlaku, ktorý je na rozhodcu vyvíjaný. Znalosť pravidiel je samozrejmosť. Dôležitá je i fyzická príprava. Je dôležité mať i dobré rodinné zázemie. Toto je len zlomok z toho, čo sa v skutočnosti za rozhodovaním skrýva.

Ďakujeme za rozhovor a želáme veľa úspešne odpískaných zápasov nielen na Olympijských hrách!

                                                                                                    LK+MK